Hoi Collega's uit Nederland, ik gebruik sinds kort PostNL via een Belgisch tussenpunt. De tracking link van PostNL die op BO ingegeven staat leid tot een pagina waarbij land van bestemming en postcode dient ingegeven te worden (er is dus geen automatische weergave van de tracking in tegenstelling tot de Bpost link), zijn er geen links die zich beperken tot enkel de trackingcode? Bovendien lijkt het niet te werken met de codes van aangetekende zendingen, is dat via een andere track link? Alvast bedankt, Eric. PS uiteraard kan ik die aangetekende zendingen via mijn eigen PostNL portaal volgen, maar daar hebben kopers niets aan natuurlijk...
Comments
Aangetekende zendingen zouden naar mijn weten daarmee ook moeten werken, alleen internationale zendingen niet. Daar is een andere link voor, die kon ik zo snel niet vinden.
EDIT: Ik vond net deze link: https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/3SVOORBEELD/NL/1111AA
Ik vermoed dat die ook werkt met pakketten die naar het buitenland gaan. Ik verstuur eigenlijk nooit met PostNL naar het buitenland (veel te duur) dus ik kan het helaas niet checken.
@BrickGenie, (offtopic) met welk bedrijf verzend jij dan naar het buitenland ?
Met aangetekende zendingen heb ik wel vaak gehad dat er een ander format tracking nummer werd gebruikt (RRxxxxxxxNL of CCxxxxxNL) dat niet werkte online. Meestal hielp het dan door NL weg te laten.
De combi met postcode is vanuit PostNL om een extra check te hebben dat je de juiste code hebt. 3S-codes kunnen namelijk opeenvolgend gegenereerd worden door de verzendende partijen en zonder postcode zou je dus eenvoudig bij willekeurige tracking info komen.
Goede prijzen bij PostNL in vergelijking met Bpost, maar daar is de tracking wel 'instant' met de tracklink omdat BO de code meteen invult en de koper meteen het overzicht heeft (zowel voor RR, RF, CE en whatever). Misschien had ik beter voorgesteld het hele tracking gedoe op trackitonline.ru (russisch dus) te zetten LOL > daar krijg je 'tracking' op alle codes, inclusief 'overgangen' naar de locale verdelers (wat lager op de pagina), alles via API calls met de meeste 'services'. Probeer maar eens, lukt zo goed als altijd, ook met PostNL/Bpost/DHL/enz zendingen...
De prijs voor grotere pakketen naar sommige (verre) landen is bij PostNL inderdaad aan de hogere kant (gisteren nog Bpost gebruikt omdat PostNL naar USA te duur uit viel), maar als 'professional' liggen de prijzen natuurlijk anders en in vergelijking met Bpost is het binnen Europa (en erbuiten) toch vaak een pak goedkoper... Dit heeft meerdere redenen: Pakketen per schijf van 1 kilo (tot 5kg), bij Bpost enkel 2-5-10 kilo, een set van pakweg 1.8Kg, verpakt 2.6 Kg naar (willekeurig voorbeeld) Italië > 3 Kg = 22 Euro (incl BTW) hetzelfde met Bpost (5Kg) > 32.80 Euro + 21% BTW = €39.69 Dat is een aardig verschil..
> Allen bedankt, maar geen stap verder dus... Paul's link is dezelfde die door BO in het systeem
> gestoken werd en de postcode blijft een vereiste waardoor er geen 'autotrack' is als de koper er
> op klikt... Die moet dan de tracking ingeven en zijn postcode, mogelijk ook zijn land (moet ie
> wel de naam van zijn land in het Nederlands kennen)...
Rechtsboven is wel een dropdown menu waar je andere talen kunt kiezen, dus je hoeft de naam van je land niet in het Nederlands te kennen. Engels en enkele andere talen zijn ook beschikbaar.
@Lawrence: Quick recap from the (Dutch) discussion above: Our local shipper (PostNL) offers a trackable link but only if the postal code and country are also included. The format is as follows: https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/3SVOORBEELD/NL/1111AA
Where 3SVOORBEELD is the tracking code entered by the seller on BrickOwl, NL is the buyers country code and 1111AA is the buyers postal code. Would it be possible to implement this into BrickOwl?